Het kleinste kamertje renoveren met Reno Ville

Wanneer we denken aan renovatie werken in het huis, denken we in de eerste plaats vaak aan de renovatie van de keuken en badkamer. Toch is er nog een ander kamertje in ons huis, waar we behoorlijk wat tijd in doorbrengen... het toilet.

Wanneer is het tijd voor je toilet te renoveren?

Dit is voor vele mensen verschillend. Wanneer de praktische kant het laat afweten (slecht functionerende afvoer, geurhinder, lekkage,...) lijkt renovatie de enige oplossing. Toch zijn er nog andere voorbeelden waarbij een toilet renovatie de juiste keuze blijkt te zijn.

Onderhoud en gebruiksgemak

Er is niets zo vervelend als veel tijd moeten doorbrengen aan het poetsen van je toilet. Gelukkig is de tijd niet blijven stil staan en zijn er nieuwe toepassingen op de markt om het toiletbezoek zo aangenaam mogelijk te maken. Een overzicht:

• Een staand toilet vervangen door een zwevend toilet. Hierbij zal het spoelsysteem verborgen worden door een betegelde of afgewerkte voorzetwand. Dit vergroot optisch de ruimte en zorgt ervoor dat je makkelijk onder je toilet kan poetsen. Geen vervelende hoeken of moeilijk te bereiken zones.
  • Kiezen voor een rimless toilet. Hierdoor heb je geen last meer van die vervelende spoelrand waar vuil zich kan afzetten en ophopen.
  • Bepaalde merken bieden een toiletzitting aan die demonteerbaar is. Hierdoor kan je gemakkelijk de wc bril demonteren en gemakkelijk alles zuiver maken.
  • Je Geberit voorzien van een  ingebouwde blokjeshouder. Dit is een alternatief voor het klassieke wc blokje aan de spoelrand. Het toiletblokje valt achter de bedieningsplaat, in de opvangbeker en vervolgens in het reservoir. Dit zorgt bij elke spoeling voor hygiëne en frisheid in het hele closet.
  • Opteren voor een douche WC. Hier zijn hygiëne en het gebruiksgemak de grootste troef van je toiletbezoek. Je hoeft je handen niet meer te gebruiken. Het onderlichaam wordt door het water veel beter gereinigd dan met wc-papier. Alle besproken opties zijn inbegrepen met eventuele extra functies als een verwarmde wc zitting, geïntegreerde verlichting, smartphone bediening geur extractie ,...
10036244_uk_0004_logo___.jpgtoiletstickhouder-4-570-322.jpgimg-aquaclean-mera-comfort-whirlspray-570-322.jpgimg-geberit-rimfree-wc-380-380.jpg

Een toilet met dat tikkeltje meer

Ook voor het design van je toilet moet dit kamertje niet onderdoen voor de rest van de woning. Deze ruimte kan een weerspiegeling zijn van de rest van je interieur, jou stijl of een beleving die je wil aanbieden aan je gasten. Dit kan gaan van strakke en sobere uitvoering tot een luxe ervaring zoals op hotel of restaurant. Enkele tips en tricks:

• Wij adviseren altijd voor het betegelen van de achterzijde van je toiletomkasting. Een tegel achter je toilet is makkelijk schoon te maken en behoudt altijd dezelfde uitstraling. Voor de rest van de muren is dit een persoonlijke keuze. Volledig betegeld is opnieuw gemakkelijk in onderhoud maar geverfde muren kan je om de zoveel tijd weer een nieuw kleurtje geven.
  • Wil je voor een strakkere look gaan dan kan je de omkasting van je spoelsysteem doortrekken tot tegen het plafond. Dit geeft optisch de uitstraling dat je wc zit bevestigd tegen de muur, zonder zicht de omkasting van je spoelsysteem.
  • Een luxueuzere uitstraling ? Zorg voor een accent wand in je toiletruimte. Je kan de omkasting betegelen met een gedurfdere tegel of een XXL-tegel. Hierdoor krijg je een betegeld achterzijde zonder voegen. Ook een indirecte led verlichting verwerken in je omkasting zorgt voor een leuk accent.
  • Indien er voldoende ruimte aanwezig is kan je kiezen voor een mooi toiletmeubel. Een strakke witte handenwasser met designsifon ? Misschien liever een handenwasser met een meubeltje onder voor het weggewerken van je toiletartikelen?  Een gouden kraantje als finishing touch? Alles is mogelijk!
IMG_1847.JPGIMG_3188.jpgIMG_2196.jpgIMG_1379.JPGIMG_0719.jpgIMG_1365.jpg

Hulp nodig? Reno Ville kan je de oplossing bieden.

Zoals je ziet zijn er best veel mogelijkheden voor zo een kleine ruimte. Wil je jou toilet renoveren maar weet je niet hoe eraan te beginnen? Kom ons dan zeker eens een bezoekje brengen in onze toonzaal. Wij helpen iedereen met het maken van de juiste keuzes!

Meest recente posts

In de kijker

Hoe kunnen wij u helpen?

Wilt u beroep doen op onze expertise voor het realiseren van uw droom? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

contacteer ons